ARAMA KURTARMA SİVİL ÖRGÜTLERİ KURUMSAL (AKS) YÖNETİM PROGRAMI (2018-2019)

Merkezi Finans ve İhale Birimi tarafından açılan “Yerel STK’lar Hibe Programı” kapsamında, Arama Kurtarma Sivil Örgütleri Kurumsal Yönetim Programı-AKS Yönetim Sistemi başlıklı projeyi almaya hak kazanan AKUT Vakfı, 66.500 Euro toplam bütçeli projeyi 2018 yılının Aralık ayı içerisinde Ankara’da imzalamıştır.

AKUT yapılanmalarının gönüllü insan kaynağının etkin kullanılması; sürdürülebilir iletişim ağına sahip olunması; afetler başta olmak üzere tüm çalışmalarda ortak dil geliştirilmesi  gibi hedefler başta olmak üzere birçok konuda kesintisiz bilgi akışı sağlamak üzere AKUT Vakıf ve AKUT Derneği gönüllülerince sürdürülen yoğun çalışma, 2019 yılı içerisinde başarıyla tamamlanmıştır.

Proje sayesinde;

1)    Arama kurtarma alanında çalışan sivil örgütlerin faaliyet alanına uygun özel olarak geliştirilen yeni bir yönetim sistemi yazılımı hazırlanması,

2)   Arama ve kurtarma alanında STK’ların kurumsal, operasyonel ve idari becerilerini geliştirmek; etkin lojistik, personel ve operasyonel yönetimi sağlamak,

3)   Arama ve kurtarma alanında en büyük STK olan AKUT ve alandaki diğer STK’lar arasında  deneyim ve en iyi uygulama paylaşımı sağlamak,

4)   Arama-Kurtarma operasyonlarının etkinliğini ve işlevselliğini güçlendirmek,

5)   Alana yönelik veri yönetimi ve kontrolü sağlamak,

mümkün olmuştur.

AKS YÖNETİM SİSTEMİ PROJE KÜNYESİ

Proje Yürütücüsü:  AKUT VAKFI
Destek Veren Kurum: MFİB (Merkezi Finans ve İhale Birimi) ve AB
Sözleşme No: GRS-76 /  Proje Ortağı:  AKUT Arama Kurtarma Derneği
Proje İngilizce Adı: Search and Rescue CSOs Inventory Management Program
Proje Süresi: 12 Ay / Proje Başlangıcı:  02.01.2019
Proje Bütçesi: 62.694,78 EURO
Hibe Miktarı: 56.425 Euro (%90)

AKS YÖNETİM SİSTEMİ PROJE ÇIKTISI

AKUT gönüllülerinin özverili çalışmalarıyla elde edilen yazılım sonucu kazanımlarımız:


İnsan Kaynakları Modülü
: Gönüllüler hakkında bilgilendirme, organizasyonlarda gönüllülerin görevleri ve görevleri, gönüllü harita, gönüllü becerileri

Eğitim Modülü: İç takımlar için (gönüllü eğitimi, eğitim ihtiyaçları, planları, belgeleri, kayıtları; dış ekipler: seminer istekleri, seminer dakikaları ve analiz)

Operasyon Modülleri: Operasyon başlangıç-bitiş, araç ve personel planlaması, operasyon sonuçları ve istatistikleri, operasyonel haberler ve diğer kayıtlar

Lojistik Modülü: Bölgesel envanterler, varlık yönetimi, bakım planlaması

Mali İşler Modülü: Harcama ve gelir kayıtları, bağış yönetimi

AKS YÖNETİM SİSTEMİ KAPANIŞ PROGRAMI

Vakfımız 21 Aralık 2019 yılında İstanbul Maltepe’deki Centrum İş Merkezi’nde, projeyi paydaşlarına tanıttığı bir kapanış toplantısı gerçekleştirmiştir.

Arama-kurtarma gönüllü örgütlerinin kurumsal ve teknik kapasitelerinin iyileştirilmesine    yönelik planlanan toplantıya 16 sivil toplum kuruluşundan 40 üye katılım göstermiş; toplantıda  AKUT gönüllülerinin disiplinli çalışmasıyla hazırlanmış insan kaynakları portalı tanıtılmış; başarılı bir proje kapanışı yapılmıştır.